
Case study: Boost je verkeer met 155,50% dankzij een content driven SEO traject
Goede content vormt de basis van goede SEO. Het is dan ook vrijwel onmogelijk om een SEO-strategie uit te werken zonder rekening te houden met de content. Zonder goede Content:
- Krijg je geen verkeer naar je site.
- Zul je struikelen over de Google Core-updates.
- Heb je moeite om te ranken voor relevante zoekwoorden.
- Krijg je geen backlinks naar je website.
- Bereik je jouw klanten niet waar ze naar jou op zoek zijn.
category:
SEO
Content marketing
Social media
Linkbuilding
Ads
services:
SEO, copywriting, content marketing, social media, SEA
Date:
November, 2023
team:
SEO expert
Copywriter
Social media expert
Ads expert


Omschrijving:
In deze uitgebreide en duidelijke casestudy gaan we dieper in op hoe het team van AT Digital voor een van onze klanten meer dan 150% organische groei heeft weten te realiseren in 12 maanden tijd.
Voor deze casestudy hebben we niet alleen gezorgd voor een contentstrategie, maar hebben we ook:
- Technische SEO-optimalisaties uitgevoerd
- Linkbuilding toegepast
- Een social media-strategie opgesteld
- Online advertenties geplaatst
- Een contentplan opgesteld
- Gerichte landingspagina's geschreven voor commerciële zoekwoorden
Uitdaging:
Onze klant is actief in de toeristische sector in Vlaanderen. Binnen deze sector hebben we te maken met een aantal grote bedrijven die concurreren voor de zoekwoorden waarop we proberen te scoren.
Het belangrijkste doel van onze SEO-strategie was om organisch verkeer naar de belangrijkste pagina’s in de hele klantenfunnel te leiden. Daarnaast wilden we ook de relevante zoekwoorden waarop onze klant al rankte, uitbreiden.
Op dit moment had de website enkele dienstenpagina’s en een blog waar regelmatig relevante content werd geplaatst. Hoewel deze over het juiste onderwerp gingen, was er vaak geen duidelijke focus op zoekwoorden of strategie.

Dit was een gemiste kans om potentiële klanten in verschillende stadia van de funnel aan te spreken en aan te trekken. Ook voor interne linking en de algemene strategie was meer content nodig om beter te kunnen ranken.
Bij het opstellen van ons contentplan hebben we rekening gehouden met verschillende factoren. Allereerst wilden we klanten aanspreken in elk stadium van hun customer journey.
Daarnaast wilden we duidelijke pagina’s maken met een geoptimaliseerde structuur voor conversies, zodat bezoekers kunnen worden omgezet in klanten.
Ten slotte had de website nog een groot nadeel. Het technische verhaal zat niet helemaal goed. De website was traag, had een slechte URL-structuur en veel achterliggende conflicten door de verschillende talen die werden gebruikt.
Onze aanpak:


5. Meta data en schema.org
6. FAQ
7. Bestaande content optimaliseren

8. Link building
Geen SEO-strategie is compleet zonder een goede linkbuilding-strategie. Voor deze strategie hebben we eerst een grondige analyse gemaakt van het bestaande linkprofiel en het linkprofiel van de concurrenten. We hebben gekeken naar de concurrenten van onze klant en daardoor kregen we een goed idee van wat we zouden moeten doen om hen te overtreffen.
Hoewel domein autoriteit en linkwaarde een sterk omstreden onderwerp zijn binnen de SEO-wereld, blijft het een erg belangrijk en effectief onderdeel van SEO. Het is nog steeds een duidelijk signaal voor zoekmachines dat je website te vertrouwen is.
Door systematisch te kiezen voor relevante en kwalitatieve backlinks en linkbuilding-mogelijkheden konden we de autoriteit van de website zien groeien, parallel met de ranking.
9. Andere uitgevoerde werkzaamheden
Resultaat:
- Een waaier aan top 3 posities en featured snippets
- Landingspagina’s die dagelijks nieuwe leads opleveren
- Een verdubbeling van de instroom van nieuwe klanten
- Topposities voor competitieve keywords
- Merkbekendheid


Als jij op zoek bent naar een geschikte partner om jullie te helpen bij het maken van de juiste strategie, dan is Atdigital een verstandige keuze. Wij helpen je graag verder.
4. Core web vitals

5. Meta data en schema.org
6. FAQ
7. Bestaande content optimaliseren

8. Link building
Geen SEO-strategie is compleet zonder een goede linkbuilding-strategie. Voor deze strategie hebben we eerst een grondige analyse gemaakt van het bestaande linkprofiel en het linkprofiel van de concurrenten. We hebben gekeken naar de concurrenten van onze klant en daardoor kregen we een goed idee van wat we zouden moeten doen om hen te overtreffen.
Hoewel domein autoriteit en linkwaarde een sterk omstreden onderwerp zijn binnen de SEO-wereld, blijft het een erg belangrijk en effectief onderdeel van SEO. Het is nog steeds een duidelijk signaal voor zoekmachines dat je website te vertrouwen is.
Door systematisch te kiezen voor relevante en kwalitatieve backlinks en linkbuilding-mogelijkheden konden we de autoriteit van de website zien groeien, parallel met de ranking.