No products in the cart.

2. Twee wekelijks een blogpost en maandelijkse pagina optimalisaties

Eenmaal we aan de slag gaan met het schrijven was er een consistente aanvoer van twee blogposts per maand. Deze werden allemaal geschreven door onze SEO copywriters om de beste resultaten te verzekeren. In het afgelopen jaar wisten we over het belangrijkste topic een hele waaier aan eerste plaatsen te scoren, featured snippets en nog veel meer top 3 posities. We zagen dat we voor veel van de zoektermen competitieve bedrijven konden overtreffen door het aanbieden van consistente, kwalitatieve blogs.

3. Technische optimalisaties

We zorgden voor een constante stroom van twee blogposts per maand, geschreven door onze SEO-copywriters om de beste resultaten te garanderen.
af283c21 7393 4b12 8c25 23f2dd4386f1 door AT Digital Full service digital agency
In het afgelopen jaar behaalden we een breed scala aan eerste posities, featured snippets en vele top 3 posities voor het belangrijkste onderwerp. We konden concurrerende bedrijven verslaan door consistente en kwalitatieve blogs aan te bieden. Bij het starten van een SEO-traject is het ook belangrijk om naar de technische kant van het verhaal te kijken. Vaak zijn pagina’s niet zichtbaar door indexeerproblemen, en het is aan een technische SEO-expert om deze problemen op te lossen en de pagina’s vindbaar te maken voor gebruikers. We hebben ook andere technische optimalisaties gemaakt voor deze klant.

4. Core web vitals

Een van de belangrijkste technische optimalisaties is de snelheid van een website. Een trage website kan ervoor zorgen dat gebruikers snel afhaken en dit heeft een negatieve invloed op de ranking van de website.
giphy door AT Digital Full service digital agency
Zoekmachines hechten namelijk veel waarde aan een goede gebruikerservaring en een snelle website is daarom een belangrijk onderdeel. Door bijvoorbeeld het gebruik van caching, compressie en het optimaliseren van afbeeldingen kan de snelheid van een website aanzienlijk worden verbeterd. Dit is vooral belangrijk omdat Google steeds meer waarde gaat hechten aan de Core Web Vitals.

5. Meta data en schema.org

Een andere belangrijke techniek is het gebruik van schema.org markup. Door schema.org-tags toe te voegen aan de HTML van een website, wordt de inhoud van de website beter begrepen door zoekmachines. Hierdoor kunnen zoekmachines informatie zoals openingstijden, prijzen en locatie beter begrijpen en weergeven in de zoekresultaten. Doordat er meer informatie beschikbaar is over het bedrijf, straal je ook meer vertrouwen uit.

6. FAQ

Met de schema mark-up konden we ook op nuttige pagina’s een FAQ toevoegen. Deze FAQ is niet alleen leesbaar voor de bezoekers van de pagina, maar ook voor zoekmachines. Het toevoegen van een FAQ-pagina aan een website is een effectieve manier om de gebruikerservaring te verbeteren én de ranking te verbeteren. Een FAQ-pagina kan helpen bij het beantwoorden van vragen van gebruikers en het bieden van nuttige informatie. Dit kan leiden tot een hogere betrokkenheid en een lagere bounce rate, wat weer bijdraagt aan een hogere ranking in zoekmachines.

7. Bestaande content optimaliseren

Naast het schrijven van nieuwe content was ook de bestaande content een kans om meer bezoekers aan te trekken.
giphy door AT Digital Full service digital agency
We hebben een content audit gedaan van alle bestaande pagina’s en zo konden we beoordelen waar de meeste waarde verborgen lag. Door de bestaande pagina’s te optimaliseren voor de juiste zoekwoorden hadden we de mogelijkheid om bij te dragen aan de organische groei. Daarnaast helpt deze pagina’s ons ook voor onze interne linking strategie. Door elke pagina uit te rusten met een duidelijke call-to-action, konden we daarbovenop ook nog eens de conversies een zetje geven.

8. Link building

Geen SEO-strategie is compleet zonder een goede linkbuilding-strategie. Voor deze strategie hebben we eerst een grondige analyse gemaakt van het bestaande linkprofiel en het linkprofiel van de concurrenten. We hebben gekeken naar de concurrenten van onze klant en daardoor kregen we een goed idee van wat we zouden moeten doen om hen te overtreffen.

Hoewel domein autoriteit en linkwaarde een sterk omstreden onderwerp zijn binnen de SEO-wereld, blijft het een erg belangrijk en effectief onderdeel van SEO. Het is nog steeds een duidelijk signaal voor zoekmachines dat je website te vertrouwen is.

Door systematisch te kiezen voor relevante en kwalitatieve backlinks en linkbuilding-mogelijkheden konden we de autoriteit van de website zien groeien, parallel met de ranking.

9. Andere uitgevoerde werkzaamheden

Voor deze klant hadden we naast een compleet SEO-traject ook een Google Ads-campagne lopen en hadden we een volledige social media-strategie uitgewerkt. De social media-strategie was opgesplitst in verschillende segmenten per platform. Zo hadden we een verschillende doelgroep op:
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Pinterest
We speelden telkens de sterkte van elk platform uit. Als resultaat hebben we ook op social media een mooie organische groei gezien gedurende het jaar. Met als troef consistentie in de posts en aangepaste copy per platform afgestemd op de doelgroep.
Het resultaat van onze SEO-campagne geeft duidelijk het belang van goede content weer. We zagen gedurende het jaar heel wat successen op het vlak van organische groei:
  • Een waaier aan top 3 posities en featured snippets
  • Landingspagina’s die dagelijks nieuwe leads opleveren
  • Een verdubbeling van de instroom van nieuwe klanten
  • Topposities voor competitieve keywords
  • Merkbekendheid
Scherm­afbeelding 2023 04 04 om 15.08.25 door AT Digital Full service digital agency
Zoals je hier kunt zien in deze case study is SEO meer dan gewoon een blog schrijven. Het kan je helpen met het bouwen van een publiek, je bereikt de juiste klanten in elk deel van de funnel en je kunt je verkoop laten stijgen.
Scherm­afbeelding 2023 04 04 om 14.14.18 door AT Digital Full service digital agency
Het is echter allemaal afhankelijk van veel verschillende signalen die jij kunt geven aan een zoekmachine. Veel van die signalen zijn gebaseerd op vertrouwen, kennis en autoriteit (E-E-A-T).

Als jij op zoek bent naar een geschikte partner om jullie te helpen bij het maken van de juiste strategie, dan is Atdigital een verstandige keuze. Wij helpen je graag verder.

We hebben vanaf het begin een duidelijk contentplan opgesteld dat aansluit op de verschillende onderdelen in de funnel. Daarnaast hebben we ook een advertentie opgezet om vanaf het begin meer verkeer binnen te halen, terwijl we de SEO-strategie verder uitwerken.

1. Zoekwoordenonderzoek

Als basis voor de hele strategie is ons team begonnen met het uitwerken van een compleet zoekwoordenonderzoek. Hier hebben we gekeken naar de verschillende typen zoekwoorden per thema:

    • Informational: mensen zijn op zoek naar informatie over een bepaald onderwerp.
    • Navigational: gebruikers zijn op zoek naar een bepaalde pagina.
    • Commercial: mensen zijn op zoek naar een product of dienst voordat ze overgaan tot aankoop.
    • Transactional: gebruikers zoeken naar een product of dienst om te kopen.

Het is erg belangrijk om de verschillende typen uit elkaar te halen omdat ze steeds een ander onderdeel van de funnel voorstellen. Voor informationele zoekopdrachten is het belangrijk om vertrouwen uit te stralen, correcte informatie te geven en gebruikers niet te overstelpen met CTA’s. Bij transactionele zoekwoorden zijn duidelijke CTA’s juist wat het verschil maakt tussen een goede en een succesvolle pagina.

Answer the public home pagina

Hoewel transactionele zoekwoorden vooral rechtstreeks geld opleveren, zijn andere zoekwoorden ook belangrijk. Het is het beste om optimale pagina’s te maken voor gebruikers in elke fase van hun customer journey.

Door als bedrijf aanwezig te zijn wanneer een gebruiker begint met zijn zoektocht, wek je vertrouwen op. Wek eerst vertrouwen op en de kans is groter dat de gebruiker uiteindelijk zal converteren.

Na ons zoekwoordenonderzoek konden we alles netjes opdelen in verschillende thema’s met bijbehorende intenties. Zo hadden we een compleet plan om systematisch elke gebruiker aan te spreken in de verschillende fases van de funnel.

We hadden een duidelijke uiteenzetting van de zoekwoorden binnen ons contentplan:

    • Transactionele en commerciële zoekwoorden gieten we in duidelijke landingspagina’s.
    • Informationele termen werden gebruikt voor blogartikelen.
    • Navigational termen gieten we in een FAQ voor een snelle oplossing en navigatie.

2. Twee wekelijks een blogpost en maandelijkse pagina optimalisaties

Eenmaal we aan de slag gaan met het schrijven was er een consistente aanvoer van twee blogposts per maand. Deze werden allemaal geschreven door onze SEO copywriters om de beste resultaten te verzekeren. In het afgelopen jaar wisten we over het belangrijkste topic een hele waaier aan eerste plaatsen te scoren, featured snippets en nog veel meer top 3 posities. We zagen dat we voor veel van de zoektermen competitieve bedrijven konden overtreffen door het aanbieden van consistente, kwalitatieve blogs.

3. Technische optimalisaties

We zorgden voor een constante stroom van twee blogposts per maand, geschreven door onze SEO-copywriters om de beste resultaten te garanderen.
af283c21 7393 4b12 8c25 23f2dd4386f1 door AT Digital Full service digital agency
In het afgelopen jaar behaalden we een breed scala aan eerste posities, featured snippets en vele top 3 posities voor het belangrijkste onderwerp. We konden concurrerende bedrijven verslaan door consistente en kwalitatieve blogs aan te bieden. Bij het starten van een SEO-traject is het ook belangrijk om naar de technische kant van het verhaal te kijken. Vaak zijn pagina’s niet zichtbaar door indexeerproblemen, en het is aan een technische SEO-expert om deze problemen op te lossen en de pagina’s vindbaar te maken voor gebruikers. We hebben ook andere technische optimalisaties gemaakt voor deze klant.

4. Core web vitals

Een van de belangrijkste technische optimalisaties is de snelheid van een website. Een trage website kan ervoor zorgen dat gebruikers snel afhaken en dit heeft een negatieve invloed op de ranking van de website.
giphy door AT Digital Full service digital agency
Zoekmachines hechten namelijk veel waarde aan een goede gebruikerservaring en een snelle website is daarom een belangrijk onderdeel. Door bijvoorbeeld het gebruik van caching, compressie en het optimaliseren van afbeeldingen kan de snelheid van een website aanzienlijk worden verbeterd. Dit is vooral belangrijk omdat Google steeds meer waarde gaat hechten aan de Core Web Vitals.

5. Meta data en schema.org

Een andere belangrijke techniek is het gebruik van schema.org markup. Door schema.org-tags toe te voegen aan de HTML van een website, wordt de inhoud van de website beter begrepen door zoekmachines. Hierdoor kunnen zoekmachines informatie zoals openingstijden, prijzen en locatie beter begrijpen en weergeven in de zoekresultaten. Doordat er meer informatie beschikbaar is over het bedrijf, straal je ook meer vertrouwen uit.

6. FAQ

Met de schema mark-up konden we ook op nuttige pagina’s een FAQ toevoegen. Deze FAQ is niet alleen leesbaar voor de bezoekers van de pagina, maar ook voor zoekmachines. Het toevoegen van een FAQ-pagina aan een website is een effectieve manier om de gebruikerservaring te verbeteren én de ranking te verbeteren. Een FAQ-pagina kan helpen bij het beantwoorden van vragen van gebruikers en het bieden van nuttige informatie. Dit kan leiden tot een hogere betrokkenheid en een lagere bounce rate, wat weer bijdraagt aan een hogere ranking in zoekmachines.

7. Bestaande content optimaliseren

Naast het schrijven van nieuwe content was ook de bestaande content een kans om meer bezoekers aan te trekken.
giphy door AT Digital Full service digital agency
We hebben een content audit gedaan van alle bestaande pagina’s en zo konden we beoordelen waar de meeste waarde verborgen lag. Door de bestaande pagina’s te optimaliseren voor de juiste zoekwoorden hadden we de mogelijkheid om bij te dragen aan de organische groei. Daarnaast helpt deze pagina’s ons ook voor onze interne linking strategie. Door elke pagina uit te rusten met een duidelijke call-to-action, konden we daarbovenop ook nog eens de conversies een zetje geven.

8. Link building

Geen SEO-strategie is compleet zonder een goede linkbuilding-strategie. Voor deze strategie hebben we eerst een grondige analyse gemaakt van het bestaande linkprofiel en het linkprofiel van de concurrenten. We hebben gekeken naar de concurrenten van onze klant en daardoor kregen we een goed idee van wat we zouden moeten doen om hen te overtreffen.

Hoewel domein autoriteit en linkwaarde een sterk omstreden onderwerp zijn binnen de SEO-wereld, blijft het een erg belangrijk en effectief onderdeel van SEO. Het is nog steeds een duidelijk signaal voor zoekmachines dat je website te vertrouwen is.

Door systematisch te kiezen voor relevante en kwalitatieve backlinks en linkbuilding-mogelijkheden konden we de autoriteit van de website zien groeien, parallel met de ranking.

9. Andere uitgevoerde werkzaamheden

Voor deze klant hadden we naast een compleet SEO-traject ook een Google Ads-campagne lopen en hadden we een volledige social media-strategie uitgewerkt. De social media-strategie was opgesplitst in verschillende segmenten per platform. Zo hadden we een verschillende doelgroep op:
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Pinterest
We speelden telkens de sterkte van elk platform uit. Als resultaat hebben we ook op social media een mooie organische groei gezien gedurende het jaar. Met als troef consistentie in de posts en aangepaste copy per platform afgestemd op de doelgroep.
Het resultaat van onze SEO-campagne geeft duidelijk het belang van goede content weer. We zagen gedurende het jaar heel wat successen op het vlak van organische groei:
  • Een waaier aan top 3 posities en featured snippets
  • Landingspagina’s die dagelijks nieuwe leads opleveren
  • Een verdubbeling van de instroom van nieuwe klanten
  • Topposities voor competitieve keywords
  • Merkbekendheid
Scherm­afbeelding 2023 04 04 om 15.08.25 door AT Digital Full service digital agency
Zoals je hier kunt zien in deze case study is SEO meer dan gewoon een blog schrijven. Het kan je helpen met het bouwen van een publiek, je bereikt de juiste klanten in elk deel van de funnel en je kunt je verkoop laten stijgen.
Scherm­afbeelding 2023 04 04 om 14.14.18 door AT Digital Full service digital agency
Het is echter allemaal afhankelijk van veel verschillende signalen die jij kunt geven aan een zoekmachine. Veel van die signalen zijn gebaseerd op vertrouwen, kennis en autoriteit (E-E-A-T).

Als jij op zoek bent naar een geschikte partner om jullie te helpen bij het maken van de juiste strategie, dan is Atdigital een verstandige keuze. Wij helpen je graag verder.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare